Hiervoor dient u onmiddellijk ter plekke contact op te nemen met de reisleiding van de touroperator/reisorganisatie (bijv. TUI, Alltours, Corendon, etc). In de meeste gevallen wordt tijdens uw reis een oplossing gevonden of kan een schadevergoeding worden aangeboden. Verzoek in het geval van schadevergoeding de reisleiding een schriftelijk rapport over de klacht te maken en u daarvan een kopie te verstrekken. Verzamel bovendien bewijzen zoals foto's en/of contactgegevens van getuigen. Na de reis dient u een officiële klacht met een concrete schadevergoedingsclaim te formuleren en deze direct naar de touroperator/reisorganisator te sturen.
Indien u deze documentatie voorziet van uw handtekening en uiterlijk 2 weken na uw terugkomst opstuurt naar Reisbureau Poot, dan kan het reisbureau u ondersteunen bij het vertalen van de klacht. Over het algemeen ontvangt u 4 tot 6 weken na het versturen van de klacht antwoord van de touroperator. Wordt besloten tot een financiële vergoeding dan ontvangt u in de regel een verrekeningscheque voor uw bank. Omdat het erg duur is een Duitse cheque in België in te wisselen kunt u de cheque op de achterzijde voorzien van uw handtekening en opsturen naar Reisbureau Poot. De cheque wordt dan voor u verzilverd en het bedrag wordt naar u overgemaakt. Vergeet uiteraard niet uw bankgegevens door te geven.
Reisbureau Poot is de bemiddelaar tussen u en de touroperator die de reis uitvoert. Wij vragen uw begrip voor het feit dat Reisbureau Poot geen financiële toezeggingen kan doen en als bemiddelaar verplicht is tot neutraliteit. Reisbureau Poot hecht grote waarde aan uw tevredenheid en neemt uw klacht altijd serieus. Neem bij eventuele klachten over hun dienstverlening zonder aarzelen contact op met de (ook Nederlands sprekende) bedrijfsleider van Reisbureau Poot, dhr. Peters via 0049-2822-923618.